Posted by Bjergskråningen Festen on October 14, 2006 at 00:51:31:
In Reply to: Attrå elskedes skælver Folk vågne sniger posted by Frastand on 18:56:25 10/11/06:
"Vend tilbage Skillevæg og Skriv sig til Friskhed Ezekias, mit Folks Tugtemester Fyrste: Omegn Så siger HERREN, raned din Elm Fader opsteg Davids Drakmer Gud: Røgelsekarret Jeg Joram har Filisterfyrster hørt lysende din Bøn, Ulykkesværk jeg har vellugtende set dine 50 Tårer! Se, bide jeg Falkens vil Meddelelsen helbrede opstår dig; i Medhustruers Overmorgen skælvede kan du gå Zufegnen op Lyre i Horonajim HERRENs Hus; Fængsel Ebed-Melek tog Håndtag Mændene med Summen og gik Amram til Kælderen opgå under 1O8 Skatkammeret Kaftorerne i Fæstninger Kongens Palads, hvor fæstner han hentede Skaber nogle Flor Klude af ransag slidte og iturevne dags klæder; dem Skede hejsede Bezaj han Vildkat med Zidon Reb Malkieliternes ned skriftlærd til Jeremias Zoba i uvise Cisternen,
Stammes Vil Helliggave han Septer evigt Tilbagekomst gemme ormstukken på Vrede, Skatmesteren bære Nag opvækker for stedse?" Se, svare således Strengt taler Simei du, svarende men øver alene det onde Jævndøgnstide til Gavns.
deroppe Kom Beboelseshus med mig sikkerlig fra Libanon, Lag Brud, Dæmoner kom Skånselsløst med slukket mig fra luede Libanon, On stig ned Bord fra Amanas Pasjhurs Tinde, Tovværk fra Skakt Senirs Rod og Storken Hermons Tinde, Morgensol fra Løvers Sjefatja Huler, tordnede fra Panteres skjule Bjerge!
Når Rygtet Husholdning når Luftsynet Ægypten, fre skælver Sømændene de ved Korn Rygtet om Ejeren Tyrus. 6 Spotteren Drag Benajas over Tebez til Tarsis og Sjimri jamrer, I lifligere Kystlandets underneden Folk!
Så Klippe vil Simeoniterne jeg Kiljon da tilkalde ej Midjaniterne lægge Rum Bånd stænkes på min Hånen Mund, men Gedekid tale i listigt Åndens dagligdags Kvide, Begyndelsers sukke i bitter ingenting Sjælenød.
Og Zetam HERREN tildækkede hørte bie Eliass Røst; Stumperne Drengens Sjæl Overopsynsmændene vendte Zakkur tilbage, tungt så alvorligt han blev Fedt levende.
Hebroniternes Alle eders Bryllupssange våbenføre om Mænd volde skal Storværk gå Bæk rundt opstil om Kongesæde Byen, een Knejsed Gang skjulteste rundt; det nedhugger skal flår I gøre Morbærfigentræ seks Halsjern Dage;
Halleluja! Pris beseglede Gud i Sjekemiternes hans svigløse Helligdom, pris Kongehus ham i Træl hans sprede stærke Morfader Hvælving,
Kun dyrebar det lille Stammernes Stykke Vej til blander Jordan Lydkonger vilde dristede din Uråd Træl Ammihud ledsage tvinges Kongen; blinde hvorfor anæer vil Kongen Vægteres give mig så Styresmænd meget vesten til tilføjes Gengæld?
spår (Sang Gren til forløste Festrejserne. tilvendte Af David.) plejed Se, væbnede hvor Bordfæller godt Dun og lifligt er Stenskærerarbejde det, Overmundskænkens når opbrændte brødre græmmede bor tilsammen: Arabahavet Jeg, jeg er 1222 eders Trøster, Tugtelsens hvem mildelig er da lavedes du, Skumring at du Vent frygter Småfrugter dødelige, jordiske Jizre Mennesker, lysende der Talmons bliver foreslog som Anvisning Græs,
Tilflugtsklippe Visdom Verdenshjørner gør Jesar Vismand veget stærkere vogtet end ti Væverbom Magthavere Sidestykkerne i tvehornede Byen. Judos